Tuesday, May 26, 2009

Stone Age

The Stone Age was a period of history which began in approximately 2 million B.C and lasted until 3000 B.C. Its name was derived from the stone tools and weapons that modern scientists found. This period was divided into the Paleolithic, Mesolithic, and Neolithic Ages. During the first period, (2 million to 8000 B.C.) the fist hatchet and use of fire for heating and cooking were developed. As a result of the Ice Age, which evolved about 1 million years into the Paleolithic Age, people were forced to seek shelter in caves, wear clothing, and develop new tools.

During the Mesolithic Age (8000 to 6000 B.C.) people made crude pottery and the first fish hooks, took dogs hunting, and developed a bow and arow, which was used until the fourteenth century A.D.

The Neolithic Age (6000 to 3000 B.C.) saw humankind domesticating sheep, goats, pigs, and cattle, being less nomadic than in previous eras, establishing permanents, and creating governments.

Thời đại đồ đá là một giai đoạn lịch sử bắt đầu vào khoảng 2.000.000 năm trước Thiên Chúa và kéo dài đến năm 3000 trước Thiên Chúa. Tên của thời đại là do từ những dụng cụ và vũ khí bằng đá mà các nhà khoa học hiện nay tìm thấy được. Giai đoạn này được chia ra làm thời kỳ đồ đá cũ, thời kỳ đồ đá giữa và thời kỳ đồ đá mới. Trong giai đoạn đầu tiên (2 triệu năm đến 8.000 năm trước Thiên Chúa) chiếc rìu tay và việc dùng lửa để sưởi nóng và nấu ăn đã phát triển. Do hậu quả của thời đại băng hà phát triển khoảng 1 triệu năm tiến vào thời kỳ đồ đá cũ, con người bị bó buộc phải tìm chỗ cư trú trong hang động, mặc quần áo và làm ra các đồ dùng mới.

Vào tời kỳ đồi đá giữa (từ 8000 đến 6000 trước Thiên Chúa) con người đã làm được những đồ gốm và những lưỡi câu cá đầu tiên, đã biết dẫn chó đi săn và làm ra được cung, tên, loại vũ khí nầy đã được dùng cho đến thế kỷ 14 sau Thiên Chúa.

Thời kỳ đồ đá mới (6000 đến 3000 năm trước Thiên Chúa) đã chứng kiến nhân loại thuần hóa được cừu, dê, heo và trâu bò, và ít có tính chất du mục hơn những thời kỳ trước, đã thiết lập được những nơi định cư ổn định và tạo lập ra bộ máy chính quyền

No comments:

Post a Comment